Ben jij al bekend met IGTV Shopping op Instagram?

Instagram heeft weer een andere manier aangekondigd om in de app te winkelen: IGTV Shopping!

Elke maand tikken 130 miljoen mensen op een shopbare Instagram-post, dus het is geen verrassing dat het platform zijn winkeldiensten uitrolt naar IGTV.

Wat is IGTV Shopping?

IGTV Shopping is de nieuwste manier om producten rechtstreeks en op Instagram te ontdekken en te kopen. Steeds meer Instagram specialisten grijpen deze kans aan. Instagram Shopping is al beschikbaar voor feedposts, Instagram Stories en Instagram Live, met plannen om dit jaar winkelen voor Instagram Reels te testen. De introductie van Instagram Shopping voor IGTV betekent dat bedrijven, de Instagram specialist en videomakers shoppable-producten rechtstreeks in hun IGTV-video’s kunnen taggen. Voorheen was de enige manier om productlinks te delen in de videobeschrijving, waarop kijkers moeten tikken om deze te openen. Video is een krachtig verkooptool omdat het merken in staat stelt producten op een meer dynamische manier te presenteren. Met dit in gedachten is het toevoegen van Instagram Shopping-functies aan IGTV een no-brainer voor merken en de Instagram specialist die de verkoop willen stimuleren.

Dus wat betekent dit voor de toekomst van e-commerce op Instagram? Instagram uitbesteden is hiervoor een optie!

Met het  e-commerce-aspect dat nu aan bijna elke functie is gekoppeld, zal de toekomst van winkelen op Instagram alleen maar groeien volgens de Instagram specialist. Instagram heeft het duidelijk gemaakt: ze willen het gebruikers gemakkelijker maken om producten te vinden waar ze van houden, terwijl ze bedrijven ondersteunen.

Hoe IGTV Shopping te gebruiken om producten te verkopen

Als je de Shopping-functies van Instagram al gebruikt, heb je een goede start gemaakt. Het labelen van producten in IGTV-video is eenvoudig, je hoeft alleen maar te selecteren welke producten je op de IGTV-video wilt weergeven en het publiek kan erop tikken om door IGTV te bladeren.

Wanneer een gebruiker iets van  IGTV-video wil kopen, kan hij de aankoop rechtstreeks op Instagram voltooien via Checkout, of hij kan de website bezoeken, afhankelijk van de locatie en instellingen. De Instagram specialist constateert dat IGTV Shopping slechts een van de vele grote stappen is die Instagram maakt in de richting van e-commerce, en het ziet naar uit dat het binnenkort zal vertragen.